Artikelen, Uw belangrijkste hulpmiddel bij internetmarketing

Geschatte leestijd: 3 minuten

artikelen

artikelenIn de Verenigde staten, waar toch de wieg gestaan heeft van de moderne internetmarketing, heeft het werken met artikelen om verkeer naar websites te lokken al heel lang voet aan de grond gekregen maar in Nederland slaat het nog niet erg aan. Het zal echter niet lang duren voordat marketing met artikelen ook hier voet aan de grond krijgt. Daarvoor zijn heeft deze techniek teveel voordelen.

Belangrijk bij het werken met artikelen bij internetmarketing is dat een zoekmachine als Google veel waarde hecht aan de hoeveelheid tekst die op een website te vinden is. Want voor Google is tekst gelijk aan informatie. En uiteraard dient deze tekst betekenis te hebben voor deze website. Een stuk tekst over termijncontracten in goud op een website voor papagaaienvoer heeft niet alleen weinig zin maar dit soort zoekmachines hebben heel weinig gevoel voor humor en ze zullen uw website gewoon een wat lagere score geven. We moeten dus relevante artikelen hebben die passen bij het onderwerp van uw website. Uw tekst over termijncontracten hoort dan op een site die gericht is op financiële zaken.

Hoe relevant zijn artikelen

Maar hoe meet je nu die relevantie van de artikelen? Een zoekmachine zal dat doen middels het zoeken naar trefwoorden of keyword in -internet- vaktaal. Gekeken wordt naar het aantal keren dat een trefwoord in de tekst van uw artikel voorkomt of dat het trefwoord voorkomt in de verwijzingen naar andere webpagina’s of websites. Ook de beschrijvingen van afbeeldingen speelt een rol net als het feit of een trefwoord in kopregels en tussenkoppen voorkomt.

Hieruit komt dan een getal, de zogenaamde keywordfrequentie. De keywordfrequentie is het aantal keren dat een keyword in de tekst voorkomt. Deze keywordfrequentie mag ook weer niet te hoog worden, want dan zal de zoekmachine dit gaan zien als “keywordspamming”. Dus het bewust teveel gebruiken van een keyword in de tekst. Dit luistert dus nogal nauw. Een goed percentage is 1 tot 2 procent. Bij minder wordt het trefwoord in de tekst niet serieus genomen, een hoger percentage zal als keywordspamming worden gezien.

Backlinks met artikelen

Een tweede belangrijk aspect bij het werken met artikelen is dat elke website backlinks nodig heeft. Backlinks zijn links van anderen naar uw website toe. En ook voor die backlinks geldt dat het links vanaf relevante sites moeten zijn. Om bij het eerder genoemde voorbeeld te blijven:  Een backlink vanaf een website over termijncontracten in goud naar onze website voor papagaaienvoer is niet alleen zinloos maar kan zelfs schadelijk zijn. Zoekmachines zijn opmerkelijk slim vandaag de dag. Onderschat ze niet.

Een goede manier om backlinks te krijgen die wel uit een relevante omgeving komen is om deze artikelen op te nemen op een zogenaamde artikeldirectory. Dit is een verzameling willekeurige artikelen, gerubriceerd op onderwerp, doorzoekbaar etc waar u uw artikel op kan zetten en waar anderen het vanaf kunnen halen. Wat? Anderen helpen met uw kostbare artikelen? Inderdaad. Want u hebt uw artikel natuurl voorzien van uw gegevens en vooral van een duidelijke verwijzing naar uw website. En omdat een voorwaarde voor het gebruik van uw artikel is dat het niet gewijzigd mag worden is het zo dat hoe meer een artikel wordt overgenomen, hoe beter het is.

Dus een goed artikel werkt in twee richtingen productief voor onze website: Ten eerste natuurlijk door voor tekst op onze website te zorgen en ten tweede door voor relevante backlinks te zorgen bij de plaatsing op artikeldirectories in de hoop dat het nog vaker overgenomen zal worden.

Huur een Ghostwriter in

Blijft u het lastig vinden om een goed artikel te schrijven dan kunt u altijd nog de mogelijkheid bekijken om met een ghostwriter te gaan werken. Het kost wat maar levert wel een artikel (of soms zelfs een compleet boek op) waar u daaadwerkelijk iets aan heeft

 

Dit bericht is geplaatst in artikelmarketing, e-commerce met de tags , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.