Artikelmarketing is niet sexy genoeg maar bedrijven missen veel

Geschatte leestijd: 2 minuten

De onderschatting van artikelmarketing

Artikelmarketing is één van de meest voorkomen internetmarketing technieken. We kennen de steeds maar komende en gaande wereld van de search engine optimization. Ook wel SEO genaamd. Hier bleek Artikelmarketing een stabiele positieve factor te zijn. Het staat bekend als effectief voor zowel zakelijke als personal branding. Desondanks wordt het effect vaak zwaar onderschat, met name door beginnende ondernemers in de internetwereld.

Het is ideaal voor kleinere bedrijven

Artikelmarketing is een zeer effective methode voor het bouwen van je bedrijf aan huis. Of als je op een andere manier geld via het internet te verdient. Het is een noodzakelijk hulpmiddel geworden om zaken te doen. Het is een stuk gereedschap dat zonder meer thuishoort in de gereedschapskist van kleinere bedrijven.

Wat is artikelmarketing in de praktijk?

Artikelmarketing komt meestal neer op het sturen van artikelen die zich richten op een bepaald keyword. Die plaatsen we op een daarvoor bedoelde website. Een voorbeeld is de site waar u op dit moment vertoeft. Het helpt bij het promoten van uzelf en van uw bedrijf. U kunt laten zien wat u op een bepaald vakgebied onder de pet hebt. Maar het helpt niet alleen voor uzelf om de status van expert te krijgen. Het helpt namelijk ook de populariteit van van uw website een stuk verder. Bijvoorbeeld door waardevolle eenzijdige links naar uw website toe te kunnen krijgen.  Dat verbetert weer sterk uw positie in de zoekmachineresultaten voor de trefwoorden die u gekozen hebt. En ook dat leidit weer tot klanten richting uw website, met alle positieve gevolgen voor uw producten en diensten.

Het is zeer kosteneffectief

artikelmarketing is hier niet nodig

Artikelmarketing is hier duidelijk niet zo nodig maar dat is online wel anders

Een reden dat veel mensen voor deze vorm van internetmarketing kiezen is de effectiviteit afgezet tegen de kosten. Want de kosten om deze techniek te gebruiken zijn zeker in relatie tot andere technieken bijzonder laag. Zolang we tenminste onze eigen stukken schrijven, natuurlijk. Gaan we uitbesteden dan wordt het allemaal direct weer een stuk prijziger, maar dat spreekt voor zich.

Want mogen we verwachten

Maar ook grote bedrijven hebben vaak moeite met dit soort technieken om online goed gevonden te kunnen worden. Op dat punt kan een klein, slim opererend bedrijf het probleemloos tegen een veel grotere concurrent opnemen. Een enkel artikel kan zorgen voor een groot aantal leads, inschrijvingen, verkopen, referrals en dergelijke. En dat is de reden dat artikelmarketing zo’n effectief promotiemiddel was.

Artikelmarketing is helaas niet sexy

Werken met content ofwel artikelmarketing is een belangrijk aspect van je totale marketingplan voor uw online-bedrijf. Als u een slimme, voordelige en ook eenvoudige techniek zoekt? U vindt hem met artikelmarketing. Een techniek om het aantal mensen dat u kunt bereiken enorm te vergroten. Dus wat let je om deze techniek eens in de praktijk te gaan proberen. De resultaten zullen u versteld doen staan. Het staat nu eenmaal niet bekend als een sexy techniek. Helaas. Maar dat zegt meer over de weigering van mensen om dit soort krachtige technieken in de praktijk te proberen. Want aan de techniek zelf ligt het niet.

Dit bericht is geplaatst in artikelmarketing, e-commerce met de tags , , , . Bookmark de permalink.