Hoe verdien ik aan mijn nieuwsbrief

Geschatte leestijd: 3 minuten

nieuwsbriefDus u hebt honderden, zo niet duizenden, inschrijvers op uw online nieuwsbrief? U verzendt kopiën van uw nieuwsbrief vrij regelmatig en het vraagt veel van uw tijd om steeds maar weer tevoorschijn te komen met waardevolle content voor uw inschrijvers. U moet zich gezien deze inspanningen dus wel regelmatig afvragen “Hoe kan ik geld kunnen verdienen aan alle deze inspanningen voor die nieuwsbrief?”

Inderdaad, de nieuwsbrief als marketing hulpmiddel is niet uitgevonden om uzelf een mogelijkheid te geven om voor niets te gaan werken. U kunt geld verdienen met het uitgeven van uw eigen nieuwsbrief en het opbouwen van uw bestand met inschrijvers. Hoe u dat doet? Laat een we eens 10 manieren op een rij zetten met hoe u wat geld zou kunnen verdienen met uw nieuwsbrief.

1. Het verkopen van producten.
Uw mailinglijst maakt het u mogelijk om een vervolg naar uw klanten en inschrijvers te geven om deze warm te krijgen voor uw nieuwe aanbiedingen. U zou kunnen proberen om hun vertrouwen verder te winnen door het leggen van de gebruikelijke contacten om hen dan uiteindelijk uw producten te verkopen. Een nieuwsbrief helpt dan enorm.

2. Het verkopen van affiliate producten.
U hoeft niet altijd zelf de producten te hebben om iets te kunnen verkopen. U kunt zich inschrijven voor één van de ontelbare affiliate programma’s die op het internet te vinden zijn. U komt dan in aanmerking voor een commissie iedere keer dat u verwijst naar een product van de eigenlijke verkoper. In een nieuwsbrief neemt u recensies op van deze producten met verwijzingen naar uw affiliatelinks.

3. Het verkopen van kleine advertenties.
U zou een andere internet marketeer toe kunnen staan om reclame te maken voor één van zijn producten in uw nieuwsbrief. U geeft hem ruimte in één van uw uitgaven waar hij een verhaal op kan nemen over zijn aanbiedingen. Natuurlijk doet u dit voor een vergoeding.

4. Verkopen van aanbevelingen.
U zou ook aan kunnen bieden om aanbevelingen voor de producten van een andere marketeer in uw nieuwsbrief op te nemen in ruil voor een vergoeding. U kunt dat doen middels het schrijven van recensies of aanbevelingen die u vrijwel onmerkbaar verwerkt in uw normale content.

5. Bouw aan een merk.
Samenwerking, bijvoorbeeld met een Joint venture partner kan uw winsten enorm vergroten. Ongelukkigerwijs echter, de online zakenlieden die het al helemaal gemaakt hebben kijken eerst eens goed naar uw plaats in de internetmarketing industrie voor zij een samenwerkingsverband met u zelfs maar in overweging nemen. Als uw mailinglijst duizenden inschrijvers heeft dan is de kans echter heel groot dat men u zondermeer serieus neemt. Een goede nieuwsbrief kan een grote hulp zijn bij het opbouwen van deze lijst.

6. Betaald abonnement.
Als uw nieuwsbrief een solide reputatie heeft opgebouwd als een echte hulpbron voor informatie over het betreffende onderwerp en de vraag om inschrijving is hoger dan ooit, dan zou u kunnen overwegen om geld voor een abonnement te gaan vragen. U verdient dan iets, elke keer als iemand lid wordt van uw nieuwsbrief. En vernieuwing van het abonnement levert opnieuw geld op. Dit kan gedurende een aantal jaren voor een leuk inkomen gaan zorgen.

7. Zorg dat u een paar affiliates krijgt.
De beste manier om reclame te maken voor uw eigen producten is om een paar mensen te vinden die u helpen om ervoor te adverteren op elk hoek van het internet. Inderdaad, we praten over het opzetten van uw eigen affiliate programma. En de beste bron voor affiliates is en blijft uw mailinglijst samen met uw nieuwsbrief.

8. Genereren terugkomend verkeer.
Als u zich bezighoudt met een Pay-Per-Click (Pay Per Click) programma zoals Google Adsense dan tellen de pagina impressies. Pagina impressies zijn niet alleen afhankelijk van unieke bezoekers. Bezoekers die nog eens terugkomen zijn cruciaal voor een duurzaam succes. Uw nieuwsbrief kan u helpen om bezoekers terug te laten keren omdat u hen op allerlei manieren aan uw website kunt herinneren.

9. Stuur uw inschrijvers naar uw verkoopsites.
Sommige internet marketeers maken verschillend websites voor ieder product dat ze hebben. Hoe zouden de mensen weten waar ze naar toe moeten gaan? Los van het organische webverkeer dat van de zoekmachines komt kunt u mogelijke klanten in de juiste richting naar uw verkoopsites sturen door gewoonweg een link op uw nieuwsbrief op te nemen, liefst binnen een ter zake doend verhaal.

10. Gebruik uw mailinglijst als hefboom als u uw website wilt verkopen.
Een website met een mailinglijst van 5,000 inschrijvers kan een hogere prijs opleveren dan alleen maar een website zonder mailinglijst. Er spelen wel een paar juridische zaken mee, zo moet de koper gewoon doorgaan met waar u mee bezig was want uw inschrijvers hebben zich niet ingeschreven om nu met iets totaal anders geconfronteerd te worden.

~~~~~~~| Een artikel van Artikelboer in opdracht van Effective@web |~~~~~~~
Dit artikel mag vrij gebruikt worden zolang er geen wijzigingen worden aangebracht en de links in tact worden gelaten

Aangepast zoeken
Dit bericht is geplaatst in emailmarketing met de tags , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.