information overload, iets om te vermijden

Geschatte leestijd: 2 minuten

Information Overload

Information overload is een probleem waar iedereen mee te maken krijgt die zaken wil gaan doen op het internet. We nemen de term information overload over omdat er  geen mooie vertaling voor is.

Veel informatie spreekt elkaar tegen

Duidelijk is wel dat het hier gaat om de stortvloed aan aanbiedingen en tips die elkaar vaak domweg tegenspreken.  Ook doe-vooral-dit-en-vooral-niet-dat-artikelen worden u toegezonden.  Deze Information Overload werkt daardoor niet alleen vermoeiend. Maar door de tegenspraak ook behoorlijk verwarrend.

Het begint met een plaatsje op een mailinglijst

Hebt u eenmaal ergens informatie aangevraagd dan komt u op een mailinglijst . Dan begint daardoor meestal de stortvloed aan emails.  Sommige verkopers sturen er een aantal per dag. Dat verveelt immers heel, heel erg snel.

information overload

tips tegen Information Overload

 

Tips om het hoofd te bieden aan deze stortvloed aan deze Information Overload:

 

Één ding tegelijk

Concentreer u op één ding tegelijk. Werk dat eerst volledig af, Pas daarna kunt u zich weer op iets nieuws storten.

Negeer die nieuwe “business opportunity”

Stop met het najagen van de ene “business opportunity” na de andere. Die hebben namelijk gemeen dat ze allemaal gouden bergen beloven. Elke dag komen er meerdere “unieke ontdekkingen” binnen. En zoals u zult zien zijn ze allemaal een “doorbraak”. EN ze zullen gegarandeerd  uw problemen in no-time op lossen.

Vergelijk het met verkooptelevisie

Vergelijk dit gevolg van de information overload maar met de technieken op de verkooptelevisie. U kent die over-enthousiaste programma’s wel. Voor commerciële zenders vullen er hun uren mee. Let vooral op de apparaten die u wel even van uw overtollige kilo’s gewicht af zullen helpen. Binnen 6 weken. Dat spreekt natuurlijk voor zich.

Hypes maakt men zelf

Een nieuwe superuitvinding op het gebied van internetmarketing bestaat alleen bij de gratie van een marketinghype. En die ontstaat vanzelf. Namelijk als tientallen personen er als commissieverkoper een graantje van mee willen pikken.

Zorg dat uw bedrijf snel overeind komt

Concentreer u volledig op het opzetten van een onlinebedrijf met een dusdanige snelheid dat u ervan kunt leven. Dan zult u zich er namelijk helemaal volledig op kunnen concentreren. Probeer alles wat daar niet duidelijk en onmiddellijk aan bijdraagt zoveel mogelijk te negeren.

Zorg voor een constant bedrag aan inkomen

Let er ook op dat u een constant inkomen krijgt. Af en toe een opleving werkt niet. Vandaag 100 euro verdienen en dan een week niets geeft alleen maar twijfel.  Het laat u weer uitwijken naar een nieuw wonderproduct. In de hoop dat dit die twijfel weg gaat nemen. Dat gaat het toch echt niet doen.

Zorg voor regelmatige inkomsten

Streef naar een regelmatig inkomen. Dat geeft rust en zekerheid. En helpt u het hoofd te bieden aan de information overload. En dat is nodig als u verder wilt komen. Alleen negeren werkt niet. Probeer het te voorkomen. En als u het bij uzelf herkent? Sluit dan rigoreus alle mogelijkheden waardoor het op uw computer komt. Wat er niet opkomt hoeft er ook niet af. Dus mailinglijsten waar u niets aan heeft? Weg ermee.

Dit bericht is geplaatst in bijverdiensten, e-commerce, emailmarketing met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.