Uw verkopen verbeteren

Geschatte leestijd: 3 minuten

Uw verkopen verbeteren. 10 manieren om dat te bereiken

Uw verkopen verbeteren is altijd belangrijk. Immers het belang van zoveel mogelijk omzet is altijd aanwezig. Of u nu een winkel hebt of uw waren via het internet aan de man brengt.  Daarom een tiental tips. Voor iedereen die iets te verkopen heeft en zijn techniek van verkopen verbeteren wil.

Zorg voor een vervolg

1. Als het gelukt is om iets te verkopen, zorg dan voor een vervolg met uw klant. Denk aan een email met een “bedankt voor de aankoop” erin. En natuurlijk tegelijkertijd een advertentie voor een ander product dat u levert. Daarnaast kunt u om de zoveel maanden eens informeren of het product nog bevalt. Uw verkopen verbeteren begint bij de klant waar u zojuist aan hebt verkocht.

verkopen verbeteren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Probeer aanvullingen te verkopen

2. Probeer uw klanten aanvullingen op uw product te verkopen. Zijn ze eenmaal op uw orderpagina? Geef ze daar dan de mogelijkheid om extra’s te kopen. Extra’s die een relatie hebben met de overige producten die u te koop heeft. Uw verkopen verbeteren gaat namelijk prima door extra producten te verkopen. Het is snel verdiend. Zonder extra marketing.

Laat uw klanten nieuw klanten zoeken

3. Vertel uw klanten dat ze hun aankoopprijs terugkrijgen als ze vier nieuwe klanten aanbrengen. Lukt dit dan zet u één verkoop in waar u er vier voor terugkrijgt. Een winst van drie verkopen dus!

Laat uw klanten zelf ook verkopen

4. Geef uw klanten bij de aankoop van uw product de mogelijkheid om dit product zelf ook weer te gaan verkopen. En geef hen daarvoor een leuke commissie. Dit vermenigvuldigt de verkopen die u zojuist gemaakt hebt. En vlotttere manier om verkopen te verbeteren zult u niet snel vinden.

Verkoop reproductierechten

5. Verkoop de reproductierechten op uw product en neem een advertentie op in het product. Met de response op deze advertenties regelt u de verkopen op uw product, aangevuld met backendproducten en toekomstige follow-ups.

Crosspromotie kan heel goed uw verkopen verbeteren

6. Doe aan cross promotie van uw product met het product van andere bedrijven.  Daarmee maakt u een pakket, een zogenaamde “package deal”. U kunt bijvoorbeeld een advertentie opnemen. Of een flyer van het product dat de andere partij verkoopt. En de andere bedrijven doen natuurlijk hetzelfde voor u. Zo helpt u immers elkaar over en weer. Zeker als de ander producten verkoopt die niet met u concurreren. Zoek daarom naar producten die juist voor een aanvulling zorgen.

Zorg altijd voor een folder bij het product

7. Als u uw product verstuurt, zorg er dan altijd voor dat er een folder mee gaat. Gewoon toevoegen aan het pakket. Vermeld daarin  de andere producten die u verkoopt. Dat trekt aandacht. En zal daarom tot meer verkopen van producten gaan leiden.

Zorg voor een catalogus met uw andere producten

8. Zend uw klanten een catalogus met extra’s voor het originele product dat ze al eerder gekocht hebben. Dit kunnen upgrades zijn, nieuwe versies, uitgebreidere versies en dergelijke. Bevalt uw product hen? Dan zullen ze immers zeker ook interesse hebben in de extra aanbiedingen.

Zorg voor een cadeaubon

9. Verkoop een cadeaubon voor uw product. Hiermee maakt u de eerste verkoop. En daarmee loopt een goede kans dat men tegelijkertijd andere zaken van uw website zal gaan kopen.

Zorg voor een weggevertje met uw naam erop

10. Zorg voor weggevertjes met uw naam erop gedrukt. Denk aan de bekende relatiegeschenken als een balpen, petje en dergelijke. Dat is een extra advertentie die tot meer orders en dus uiteindelijk tot meer verkopen zal leiden.

~~~~~~~| Een artikel van Artikelboer in opdracht van Effective@web |~~~~~~~
Dit artikel mag vrij gebruikt worden zolang er geen wijzigingen worden aangebracht en de links naar dit artikel blijven bestaan

 

Dit bericht is geplaatst in e-commerce met de tags , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.