veel gemaakte emailfouten

Geschatte leestijd: 2 minuten

emailfouten<

Emailfouten

Het valt onder de normale emailfouten dat de eerste email die een klant ontvangt geen onderdeel van het marketing proces uitmaakt. De eerste email is echter juist een goede gelegenheid om klanten aan te moedigen om uw klanten uw emailadres aan een “whitelist” te laten toevoegen, om wat extra verkoopacties te doen of een komende gebeurtenis aan te kondigen.

Als uw bezoekers wel hun emailadres geven maar nog niet direct van u kopen, gebruik dan een serie “welkom emails”. Die kunnen inderdaad een welkom bevatten en op den duur een herinnering dat ze niets gekocht hebben. En dat kan daar gepaard gaan met een extra aanbieding, een aanbod voor gratis verzending van hun bestelling of zelfs weer een herinnering van dat aanbod als u dat al eerder deed.


De twee voornaamste dingen die problemen geven met het omzetten van ontvangers van email naar kopers zijn (1) saaie de onderwerp regels bij de emails en (2) verkoopteksten die niet erg overtuigend overkomen. Deze emailfouten zijn gemakkelijk te vermijden.

Wees zo specifiek mogelijk met uw onderwerp regels als maar mogelijk is. Vermijdt vage teksten zonder enige inhoud of betekenis. Vage emails worden in het enorme aantal dat de meeste mensen dagelijks ontvangen echt niet geopend.

Nieuwsbrieven moeten recente zaken bevatten en dus echt iets nieuws bieden. Voorkom het herhalen van steeds dezelfde layout met hetzelfde soort kopregels en onderwerpen in uw nieuwsbrieven.

Haal hier uwXML sitemap

Negeer nooit hoe uw email er uit ziet in het “preview” gedeelte van de emaillezer van uw klant. Plaatjes zijn daarbij vaak helemaal niet te zien dus gebruik daar ten minste een “alt tag” om er nog iets herkenbaars te krijgen. Zorg er beslist voor dat afbeeldingen geen belangrijk onderdeel zijn, bijvoorbeeld door er in uw tekst verder nergens naar te verwijzen. Het voorkomen van deze simpele emailfouten zal direct merkbaar zijn bij uw conversieresultaten

Aangepast zoeken
Dit bericht is geplaatst in emailmarketing met de tags , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.