voorkomen problemen met goedgekeurde emailadressen

Geschatte leestijd: 3 minuten

goedgekeurde emailadressen

Werk met goedgekeurde emailadressen

Als u besloten hebt om gebruik te maken van een lijst met goedgekeurde emailadressen dan is het nog geen kwestie van de personen op uw lijst even wat reclame sturen of een paar folders. Sterker, er zijn heel veel zaken waar u wel degelijk rekening mee dient te houden als u problemen of complicaties met uw emailadressen (ook met goedgekeurde emailadressen) wilt voorkomen. Want er zijn niet alleen een groot aantal mogelijkheden om mensen op uw lijst te krijgen, er zijn ook een aantal mogelijkheden om ze er weer heel snel vanaf te krijgen.

En natuurlijk wilt u problemen met de wet en met uw internetprovider voorkomen. Er is veel wetgeving op het gebied van het versturen van Spam, in Nederland gecontroleerd door de OPTA. Niet dat het nog veel helpt want het aantal ongewenste emails uit landen als China en de Oekraïne is groter dan ooit. Maar u loopt zelf wel risico als u zich aan spamming schuldig maakt door gebruik te maken van niet goedgekeurde emailadressen die u niet hoort te hebben. Email is nu eenmaal aantrekkelijk vanwege de lage kosten en de velen hebben dat opgepakt om uw emailpostbus vol te storten met allerlei rommel. Sommige emails zijn te knullig voor woorden maar kennelijk trappen zelfs daar mensen in anders stopten de afzenders er wel een keertje mee.


Met een zogenaamde opt-in lijst met emailadressen om bijvoorbeeld uw klanten te informeren voorkomt u problemen omdat uw lezers bewust zelf toestemming moeten geven om op deze lijst geplaatst te worden. Wel dient u in elke mail die u stuurt ook aan te geven hoe men weer van de lijst verwijderd kan worden.

Sommige emailservice bedrijven doen dat automatisch voor u. Dit voorkomt ook grappen van mensen die anderen inschrijven onder een valse naam. Het aantal mensen in deze wereld dat Donald Duck heet en in Duckstad woont is enorm. Op die “klanten” zit u ook niet te wachten.

Het is van groot belang dat u uw lijst met goedegekeurde emailadressen schoon en beheersbaar houdt. Er zijn veel hulpmiddelen in de handel om u daarbij te helpen. Het verdient zich terug doordat dubbele adressen geen kosten meer met zich mee brengen.

Gebruik van goedgekeurde emailadressen

Ga niet zelf aan het werk met het versturen van email via uw provider. Deze heeft vaak een aantal restricties op het versturen van email. Gebruik een aparte emailservice. Dat voorkomt niet alleen problemen met uw provider maar ook met de wet omdat deze services alleen optin lijsten met goedgekeurde emailadressen accepteren. En wat heeft u eraan als u irritatie opwekt? U wilt vertrouwen wekken en klanten werven en dit soort problemen is wel het laatste waar u op zit te wachten. Nog een paar tips:

1 .Let op de mails die onbestelbaar terug komen. Dit zijn zogenaamde bounced emails of undeliverable messages. De bericht die om wat voor reden dan ook niet afgeleverd konden worden bij de als zodanig bedoelde ontvanger. Dit kan komen door een storing, door het feit dat de server te druk was en dat er later nog een poging gedaan kan worden. Ook kan de postbus van de ontvangen vol zitten. Maar er zijn er ook die nooit afgeleverd kunnen worden en in dat geval bestaat het emailadres niet (meer). Is een email een paar keer teruggekomen dan kunt u het beter van uw lijst verwijderen. Controleer ook nog even de spelling. De tekst .con in plaats van .com komt bijvoorbeeld nog wel eens voor. Blijft een adres onbereikbaar verwijder het dan uit uw bestand met emailadressen.

2. Zorg altijd voor een mogelijkheid om uit te schrijven, zowel op uw website als in uw emails. Neem een verzoek tot verwijderen altijd serieus. Want als u gewoon doorgaat met het sturen van mail dan zal dit als spam ongevat kunnen worden met alle negatieve gevolgen van dien. Want als u eenmaal als spammer bekend staat zijn de gevolgen niet gering. Veel providers hebben een zwarte lijst. En dat zorgt ervoor dat uw mail al uw klanten die daar zitten niet meer bereikt.

Haal hier uwXML sitemap

3. Stuur geen schokkende of verwarring gevende content in uw nieuwsbrieven. Het is niet altijd duidelijk wat de leeftijd van de ontvanger is en ook dat kan vervelende klachten opleveren. Voorkom dat mensen u gaan vereenzelven met de verkeerde content. Blijf bij uw eigen onderwerpen en de branche van uw website. Dat voorkomt problemen.

Op deze manier bouwt u niet alleen aan een lange lijst met emailadressen maar ook aan een langdurige relatie met uw klanten en lezers van uw nieuwsbrieven zonder irritatie te kweken of zelfs de wet te overtreden.

~~~~~~~| Een artikel van Artikelboer|~~~~~~~
Dit artikel mag vrij gebruikt worden zolang er geen wijzigingen worden aangebracht en de links naar dit artikel blijven bestaan

Aangepast zoeken
Dit bericht is geplaatst in emailmarketing met de tags , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.