Het Website Geheim

Google Aangepast zoeken



Het geheim onthuld waarom de ene website zo druk bezocht wordt en de andere helemaal niet.

Als (toekomstig) eigenaar van een website kent u beslist het verschijnsel dat de ene website druk bezocht wordt en flink omzet draait terwijl een website die er veel fraaier en veel aantrekkelijker uitziet door de internetsurfers lijkt te worden genegeerd. Maar wat zijn nu de geheimen die dit verschijnsel verklaren?

Een (toekomstig) webeigenaar zoals u moet
deze geheimen kennen om geen omzet
aan de concurrent kwijt te raken.

Het eerste geheim: Uw voorbereiding

Als webdesigner (sinds 1996) met volle portefeuille krijg ik regelmatig de vraag “Hallo, ik wil ook een website, Wat moet dat kosten?” Mijn antwoord is duidelijk: “Ik heb geen idee want ik weet niet wat u als mogelijke klant van mij wilt”. En als je dan doorvraagt wat hij voor ogen heeft dan raakt de klant met een beetje pech ook nog geïrriteerd. Wie ben ik om te denken dat hij niet weet wat hij wil? Hij wil gewoon een website. Als ik dat niet wil, voor mij vele anderen die wel weten hoe je een website maakt.

Deze klanten hebben niets begrepen van het eerste geheim: De voorbereiding voor het maken van een website is buitengewoon belangrijk. Er spelen tientallen factoren mee bij het opzetten van een succesvolle website. En het ontwerp, het meest zichtbare waar het meestal om draait speelt eigenlijk een totaal ondergeschikte rol.

Het tweede geheim: De uitwerking.

Let eens op als iemand u zijn website laat zien. Hij zal vol trots wijzen op de fraaie vormgeving. Op de mooie kleuren. Op het fraaie lettertype, Op de speciaal door een echte grafisch ontwerper gemaakte afbeeldingen. Op de verwijzingen die van kleur veranderen als u er met de muis overeen gaat.

Het ontwerp van een site is tastbaar. Zichtbaar. Je kunt het gemakkelijk bevatten en beoordelen. Je kunt erover praten. Je kunt er gemakkelijk een mening over hebben. Je kunt het ontwerp mooi vinden of juist heel lelijk. En dat is een kwestie van smaak. En dat maakt het ontwerp van de website een onderwerp zonder gevaar want over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

(Bijna) iedereen gaat er dan ook maar automatisch van uit dat zo’n mooie website wel heel veel bezoekers zal trekken. Zou het zo zijn? Laten we ter vergelijking eens naar het verhaal van de man met het tophotel kijken.

De man met het tophotel

Er was eens een hoteleigenaar die een schitterend vijfsterrenhotel liet bouwen op een eiland in een tropische archipel met duizenden eilanden. Want er was veel geld te verdienen met hotels. En dat hoorden anderen ook. En die bouwden ook hotels op de eilanden…. Er was dus volop concurrentie. En die schenen aardig zaken te doen. Onze hoteleigenaar opende vol trots zijn hotel en liet het zien aan vrienden en kennissen die allemaal vol lof waren. Zelfs zijn schoonmoeder kraakte het niet af. De volgende dag was iedereen weg en hij stond in de deuropening en wachtte af tot de klanten kwamen. Er gebeurde niets. De volgende dag ook niet. En de dag erna ook niet…

De hoteleigenaar vond het mensdom niet slim. Hij had het mooiste hotel uit de buurt en niemand die zelfs maar voorbij kwam…

’s avonds kwam er een locale visser de verse vissen brengen voor de keuken. Hij zag de somberheid van de hoteleigenaar en vroeg hem wat er aan de hand was. “Hebben uw klanten een boot?” vroeg de visser? Hé daar had hij een punt. Het hotel was zonder boot niet te bereiken….”Weten uw klanten precies waar ze heen moeten varen? “. Ojé, nog een punt. “weten ze eigenlijk wel dat er hier een hotel staat?” vroeg de visser terwijl hij zijn vissen pakte “Eh, nee, ook dat niet.” moest de hoteleigenaar toegeven “Maar dan weten ze toch ook niet waarom uw hotel zoveel beter is dan die andere 434 hotels in de buurt? “

Ofwel het kan allemaal nog zo flitsend mooi zijn, maar als niemand weet dat het bestaat en hoe je er komen moet dan komt er echt niemand. En dat geldt voor vijfsterren hotels en zeker ook voor websites. Het is niet voor niets dat grote bedrijven er een speciale afdeling op na houden die constant bezig is met de promotie van het bedrijf en de producten. Kijk eens om u heen hoeveel McDonald’s reclames in allerlei vormen en formaten u tegen komt. En dat terwijl elke Nederlander ouder dan anderhalf jaar McDonald’s wel kent…Kennelijk heeft bekendheid ook onderhoud nodig.

En die constatering brengt ons bij het allergrootste geheim: Hoe wordt de website beheerd.

Het aller, allerbelangrijkste website geheim: Het beheer.

Ik vertelde u al over de vragen die ik krijg. Een vraag die ook veel voorkomt is “Hallo, ik heb een website maar niemand komt er op. Kunt u daar wat aan doen”. Het antwoord op het tweede deel van deze vraag is meestal “Ja” maar ik vraag dan wel hoeveel tijd men nu aan de website besteedt. Dit leidt meestal tot grote verbazing: “Tijd? Ik heb die website jaren geleden voor heel veel geld laten maken. Daar ga ik verder toch geen tijd meer aan besteden?” Als ik dan vertel dat een goed renderende website veel, heel veel tijd vraagt dan is de verbazing groot. En je hoort ze denken of ze toch maar niet liever naar iemand zullen gaan bellen die wel snapt dat je geen website laat maken voor veel geld om er daarna ook nog eens zelf tijd aan te gaan besteden.

Maar als het grote geheim in het beheer zit dan moet er natuurlijk wel iets te beheren zijn. Een goed ontworpen website draait vooral om allerlei zaken die als enige doel hebben om de website gevonden te laten worden. En daarmee bezoekers te trekken. En Nee, de kleur van de achtergrond en het fraai contrasterende lettertype, hoe mooi ook, spelen daar helaas geen enkele rol bij. Maar er zijn vele factoren die wel een rol spelen bij het beheer. En dan gaan we terug naar nog een geheimpje:

Uw voorbereiding bepaalt of er eigenlijk wel iets te beheren valt…

Want in de voorbereiding moet u ondermeer nadenken over zaken als:

Wat voor soort website wil ik?
   
Wil ik meer klanten trekken met mijn website?
   
Wil ik er een grotere collectie producten door bij krijgen?
   
Wil ik meer omzet door die website bereiken?
   
Kies ik voor vormgeving of voor rendement op mijn investering?
   
Op wat voor zoekwoorden gaan klanten mijn bedrijf en producten opzoeken?
   
Wie gaat mijn website optimaliseren?
   
Wie zorgt er voor voldoende tekstmateriaal en voor artikelen die zo ontzettend belangrijk zijn?
   
Welke weblogs kunnen mij verder helpen om gevonden te worden tussen alle concurrentie?
   
Wilt u krachtige hulpmiddelen als bijvoorbeeld een RSS? Prima als u geen idee hebt wat dat is...
   
Wilt u ook koppelingen met Twitter, Facebook, Hyves en dergelijke moderne media?
   
Wilt u de wenselijkheid van advertentie- of banneruitwisseling gaan onderzoeken?
   
Wilt u gebruik wilt maken van linksuitwisseling en zo ja hoe wilt u dat doen?
   
Welke extra’s moet uw website bieden? Er zijn heel veel mogelijkheden die zowel positief als flink negatief kunnen werken.
   
Welke interactie met uw klanten / bezoekers moet er komen? En is communicatie tussen bezoekers onderling wenselijk?
   
Hoe gaan we om met zoekfuncties en dergelijke? Die worden door bezoekers wel gewaardeerd.
   
Doen we iets met persberichten en een persservice? Een goed perscontact is voor elk bedrijf van belang.
   
Willen we extra inkomsten uit advertenties en samenwerkingsverbanden? Of juist niet?
   
Wat is er afgesproken over beheer, moderatie, technische wijzigingen en dergelijke? Zijn er contracten?
   
Etc.
   
Etc.

Maak u niet ongerust als er op dit moment rare kreten voor u in dit lijstje staan. Ze komen allemaal keurig aan bod in het boek. Met hun voordelen en nadelen.

En de lezers die wel al een website hebben maar nog te weinig verkeer trekken zou ik willen vragen of ze al deze punten (en nog veel meer nog niet genoemde) bij hun voorbereiding hebben meegenomen?

OK, u weet nu zo ongeveer waar het geheim van een drukbezochte website zit. Maar hoe maakt u er nu eigenlijk goed gebruik van?


In het bovenstaande boek “Het website geheim” vindt u op 30 pagina's A4 alle achtergronden over het grote geheim beknopt maar duidelijk weergegeven. En de bijbehorende vragenlijst zal u gestructureerd aan het denken zetten. Wilt u meer van die vragenlijsten? Op de CD die met het boek meegeleverd wordt staat een exemplaar van de vragenlijst die u net zo vaak af kunt drukken om met diverse webdesigners te bespreken als u maar wilt. Wilt u meer weten? Er zijn volop verwijzingen naar onze sites met nog veel meer achtergrondinformatie opgenomen maar u heeft dat niet echt nodig.

Dit pakket, waar eigenlijk geen serieuze ondernemer omheen kan, vraagt slechts een investering van slechts €24,95 of, nog erger, slechts €7,00 bij zelf downloaden wat het te volledig te verwaarlozen maakt op de kosten die uw website met zich mee gaat brengen. Zeker als u zult zien wat een enorme besparingen u uiteindelijk zult bereiken en hoe u voorkomt dat u uw met veel moeite verkregen bezoekers aan uw concurrenten verliest. En, als wij verder met zaken met u komen (wat natuurlijk helemaal uw eigen keuze is) dan brengen we dit bedrag nog volledig in mindering op uw rekening ook. In dat geval hebt u uw boek helemaal gratis.

Verkijk u niet op deze lage prijs. We willen gewoon dat u waar krijgt voor uw geld. De uitgever maakte al meer dan 100 gratis websites, puur uit idealisme. (zie www.mainportart.nl. Geld is voor ons geen belangrijke drijfveer.

Dus om het nog even kort op een rijtje te zetten:

"Het Website Geheim" kan u veel, heel veel geld besparen. Zowel bij de investering als jaarlijks.
   
Met "Het Website Geheim" kunt u veel jaarlijks terugkerende kosten in de zak houden
   
"Het Website Geheim" is simpel opgezet en vraag geen voorkennis. Meer kennis dan weten hoe je (bijvoorbeeld met Google) iets op internet opzoekt is niet nodig.
   
"Het Website Geheim" geeft u het prettige gevoel goed voorbereid te zijn
   
"Het Website Geheim" voorkomt het verdwijnen van omzet naar de concurrentie doordat die beter dan u te vinden is.
   
"Het Website Geheim" laat uw gesprekspartners zien dat u het ontwerpproces serieus neemt en uzelf goed hebt voorbereid.
   
"Het Website Geheim" geeft het prettige gevoel dat u niets over het hoofd ziet. En dat is lastig bij een nieuwe, complexe materie als internetmarketing en websitebouw.
   
"Het Website Geheim" brengt u veel -waarschijnlijk nog onbekende- kennis bij wat u een voorsprong geeft op uw concurrenten.
   
"Het Website Geheim" vraagt een zeldzaam kleine investering in verhouding tot de kosten die een website met zich mee gaat brengen.
   
"Het Website Geheim" is uitstekend te gebruiken als second opinion om een offerte te beoordelen.
   
"Het Website Geheim" is lekker compact en in een paar uur door te lezen. Het kost u dus niet veel tijd om veel belangrijke kennis te vergaren.
   
"Het Website Geheim" voorkomt veel zorgen, ergernis en gezeur met een website die straks niet blijkt te doen wat u ervan verwachtte.

Kunt u het zich veroorloven "Het Website Geheim" niet te bestellen? Beslis nu en bestel het boek.

Zelf even downloaden

De snelste, simpelst en verreweg de voordeligste manier is om het boek zelf even te downloaden. Dan kost het slechts €7,00!. Verwar die lage prijs niet met lage kwaliteit, want met deze manier van leveren kan een dergelijke prijs gewoon en verdienen we niet minder dan bij de verkoop van een normaal boek met iedereen die er dan nog aan wil verdienen. Het is hetzelfde boek, alleen moet u het zelf even printen.

We rekenen achteraf af via uw eigen bank. Na klikken op de button hieronder krijgt u een email met een besteladres en door dat aan te klikken komt u vanzelf op een pagina waar u het direct boek op kunt halen. Klaar!



Klopt. Webwinkels vertrouwen hun klanten niet verder dan dat zij hen zien. En eisen dus bijna altijd vooruitbetaling van hun bedenkelijke klant. Wij hebben een heel andere, zeer positieve ervaring met onze klanten. En waarom moet de klant wél in goed vertrouwen betalen en dan maar hopen ooit de bestelling te ontvangen?

Dus u ontvangt na het invullen van het bestelformulier dat u krijgt als u op de bestelkop drukt, gewoon direct de downloadlink voor uw digitale bestelling met een betaalinstructie. En we gaan er dan natuurlijk van uit dat u dit geringe bedrag wel even overmaakt.



Mocht er bij wijze van uitzondering toch iets niet goed gaan dan staan onderaan de pagina de links die u nodig hebt om verdere ondersteuning te krijgen.

Dus ga NU over tot uw bestelling. U zult er bij het opfrissen of laten maken van uw website geen moment spijt van krijgen.

 

Compleet boek met factuur

We sturen u gewoon een btwfactuur bij bestelling per post. het volste vertrouwen dat u die wel betaalt. U loopt dus niet het risico, zoals bij zoveel aankopen via internet, dat u wel betaalt maar nooit iets geleverd krijgt. De prijs van €24,95 dus wel inclusief 6% btw maar exclusief verzendkosten.(€ 6,75)

Vul nu hierboven uw gegevens in en "Het Website Geheim" komt met enkele dagen uw kant op. Vermeldt u wel even duidelijk uw postadres waar het pakje heen moet?

De checklist

Bij "Het Website Geheim" behoort een checklist. Die kunt u downloaden zo vaak u deze maar nodig hebt. Klik [hier] om de checklist op te halen.
Ook zonder het boek gelezen te hebben kunt u deze downloaden maar dan zult u hier en daar op problemen stuiten.

Meer over onze unieke, niet alledaagse maar wel goedkope en zeer effectieve werkwijze kunt u vinden op

www.nebsite.nl of
het weblog van Effective@web

Over de auteur

De auteur, Jan Sibie uit Lisse, is sinds 1973 actief in de automatisering in verschillende functies en vanaf 1991 als zelfstandig ondernemer. Hij had zijn eerste website in 1995. Nu een uiterst primitief komisch product maar voor die tijd met 14k4 inbelmodempjes een wondertje der techniek. Inmiddels moeten er meer dan 250 gemaakt zijn waarvan er nog rond de 160 actief zijn. Ook websites komen en gaan. Jan is samen met zijn vrouw een aantal bedrijven onder de verzamelnaam Effective Concepts aan het opzetten.



mijn facebook profielmijn linkedin profielmijn twitter profiel
 
 
[Sitemap]