Hallo!

collega modellen

   

 



Google Aangepast zoeken



Ken jij het kunstje al om jezelf op de nieuwste en unieke manier
te presenteren?
En
de aandacht blijvend vast te houden?

Hallo collega,

leuk dat je er bent.

Ik ben Henriėtte en al vele jaren geruime tijd bezig als professioneel model voor allerlei opdrachten zowel in de fotografie als in de beeldende kunst.

Ben jij net als ik ook altijd op zoek naar de beste manier om jezelf te presenteren? Als modellen onder elkaar weten we maar al te goed wat er allemaal gedaan moet worden om je in dit wereldje een beetje staande te houden, hoe moeilijk het is om aandacht te trekken, laat staan die aandacht dan ook nog vast te houden.

De concurrentie is moordend en je ligt weer onder op de stapel voor je het weet. Je moet dus wel met iets goeds komen om nog op te vallen.

En dat geldt dubbel zo zwaar als je er zoals ik volledig van leeft.

En we hebben om ons te presenteren natuurlijk allemaal ongeveer dezelfde manier van werken:

1. De onhandige portfoliomap

We hebben een portfoliomap. Leuk om mee te nemen, maar even opsturen is er niet bij. En wat doe je met de digitale opnamen? Die krijgen we steeds meer. We kunnen ze wel af laten drukken, maar het voelt een beetje aan als dubbel werk. En laat jij hem graag ergens achter? Vaak vraagt men het wel. Maar wat laat je dan wel achter?

Kortom, een portfoliomap is ook niet altijd alles.

2. De website die zo z'n eigen problemen heeft

We hebben een website. Leuk voor op internet, maar even snel iets laten zien is er niet bij. Komt nog bij dat

  • Een website nauwelijks of niet meer te vinden is. zie hierboven. Fotomodel komt per 1 jul 2012 ongeveer zo'n 3,5 miljoen keer voor;Nou, succes om daartussen op te vallen of gevonden te worden
  • Serieus reclame voor een website maken is domweg onbetaalbaar geworden;
  • Als je er iets echt aparts van wilt maken dan krijg je weer allerlei problemen dat mensen hem niet kunnen bekijken;
  • Als hij teveel bekeken wordt moet je naar een dure provider vanwege de bandbreedte;
  • Een gratis website vol popups, of een .tk gratis url werkt meer tegen je dan voor je. Het bevestigt het toch al beroerde imago van de gierige hollander;
  • Er blijft altijd technische kennis nodig. Zeker als je je wilt gaan bezighouden met zaken als optimalisatie van zoekresultaten;
  • Iedereen heeft dus al een website. Dus opvallen? Ho maar!;
  • Het stelen van foto's van een internetsite is nauwelijks of liever gezegd helemaal niet te beveiligen. Alle kans dat een foto die je op internet hebt gezet later ergens opduikt; Bij een wat gewaagdere foto of een naaktfoto is dat gewoon zeker.

Enne, even serieus. Een opdrachtgever heeft het druk. Tijd is geld in die snelle wereld. Denk je nu echt dat zo'n druk bezet (=dure) man/vrouw op internet naar het ideale model gaat zitten bladeren? Of zoeken via google of zoiets?

Die opdrachtgever benadert een serieus bureau en laat dat bureau al het werk voor hem doen. En ook die bureau's gaan echt niet op internet via een zoekmachine of zoiets naar portfolio's zitten zoeken.

Hoe groot is de kans dat je via een zoekmachine etc gevonden wordt met nog tienduizenden (of nog meer) anderen die exact hetzelfde willen?

kortom, een website is leuk en soms heel handig maar zeker niet zaligmakend en verwacht er absoluut geen serieuze opdrachten door te krijgen. Het is leuk als hobby en niet meer dan dat.

Voor betaald werk is een veel betere presentatie bij de juiste bureaus en de juiste personen voor nodig. Dus:

Gezocht:
een lastige combinatie

Dat alles zinde mij niets, en ik ben eens met wat ontwerpers en een drukkerij gaan praten. Ik zocht het gemak van de normale portfoliomap, de flexibiliteit van email en de mogelijkheden van internet, en dat alles voor een betaalbare prijs, want van al die TFP-shoots wordt je ook niet rijk.

En uit die gesprekken kwam uiteindelijk de

weggeefportfolio
(ofwel WEPO)

Een nieuw product dat aan al mijn lastige eisen lijkt te voldoen:

De WEPO is een vorm van een portfolio dat

  • zowel afgedrukt en per post opgestuurd kan worden
  • als simpel met een emailtje verzonden
  • als opgehaald (gedownload) van een website.

De Wepo combineert op unieke wijze het beste uit twee werelden

De WEPO is een oplossing die nu het beste van 2 werelden combineert:

  • Je WEPO is een portfolio die in elke hoeveelheid gemaakt kan worden tegen een hele redelijke prijs;
  • Je WEPO deel je uit bij modellenbureaus;
  • Je WEPO kun heel gemakkelijk opsturen, alles past in een A4 standaardenvelop;
  • Geef je WEPO aan je favoriete fotograaf als je hem wilt overhalen tot het doen van een shoot;
  • Stuur WEPO's naar je mogelijke opdrachtgevers;
  • Laat WEPO's achter bij castingbureaus;
  • Iedereen kijkt liever foto's en leest liever tekst in een boek of blad dan achter een beeldbuis. Je WEPO wint het van elke internetsite;
  • Natuurlijk is tegenwoordig de tabletpc in opmars Je WEPO is op elk merk tablet PC probleemloos te bekijken;
  • Je WEPO wordt voor jou op maat gemaakt;
  • Stelen van foto's zoals van je website is er met je WEPO niet meer bij; (sorry, een schermdump maken blijft altijd kunnen maar de resolutie is niet daverend meer)
  • Speciale versies en specialisaties in je WEPO bijvoorbeeld fashion, badmode, glamour etc. zijn natuurlijk altijd mogelijk zodat je heel gericht kunt werken;
  • Laat je WEPO downloaden van je website;
  • Reageer met je WEPO op informatieaanvragen;
  • Email je WEPO naar fotografen, visagistes, opdrachtgevers en dergelijke;
  • Maar mischien het allerbelangrijkste van je WEPO:

Je valt op in de massa en....
je blijft opvallen!

Hoe kom je over op anderen?

Bedenk een hoe je op een ander overkomt: Als een zelfverzekerd model dat durft te investeren in haar toekomst en haar werk dus heel serieus neemt.

En serieus overkomen is heel belangrijk in de modellenwereld waar ongelofelijk veel nep voorkomt.

Maar hoe werkt het dan?

Je vraagt een speciale modellenwebsite aan bij MainportArt. (http://www.mainportart.nl) Die site kost je nog geen dubbeltje per dag. Daarbij is alles inbegrepen alsmede een uitgebreid pakket aan ondersteuning zoals aanmelding bij tientallen speciale site op internet. In de praktijk is een dergelijke site al binnen enkele minuten goed voor verkeer..Dit in tegenstelling tot sites die daar vele maanden voor nodig hebben.

Bij een dergelijke netwerksite [voorbeeld] (die dus alleen zijn geld al meer dan waard is) is je WEPO gratis inbegrepen.

Maar ik heb zelf al een website!

Heb je al een website? Dat is heel mooi omdat MainportArt een vernuftig systeem gebruikt om bezoekers van andere sites van hun netwerk van rond de 150 sites naar jouw site toe te leiden. Dat loopt via zo'n site van MainportArt (die is nodig voor je WEPO) en kunnen de bezoekers vandaar direct naar je eigen site.

Dus zo'n handige WEPO kost me
echt nog geen duppie per dag?

Ja, inderdaad. Alle voordelen van de WEPO die hierboven genoemd zijn en dat zijn er dus nogal wat, zijn dus bij die belachelijke prijs van een dubbeltje per dag inbegrepen.

Je weggeefportfolio wordt geleverd als een zogenaamde PDF file. PDF staat voor Portabele Document Facility en is een techniek om documenten te standaardiseren.

PDF wordt op internet heel veel gebruikt. De meeste computers lezen het zondermeer. Kun je het niet openen dan moet je even een gratis plugin installeren, maar dat is een fluitje van een cent.

PDF werkt uitsteken middels een app op je smartfoon of je tablet.

Je website en daarmee je portfolio kan altijd aangepast worden. Wil je gegevens veranderen of wil je er een nieuwe foto in? Het is zondermeer mogelijk en bij de prijs inbegrepen.

Kortom, het is een heel handig systeem. Ik werk er zelf ook mee en het bevalt me prima. Over betaald werk heb ik absoluut geen klagen terwijl ik toch mijn leeftijd niet mee heb!

Wil je eens een voorbeeld hoe zo'n WEPO er uit kan zien, download dan mijn WEPO door hier te klikken.

Bedenk dat elke WEPO persoonlijk is, dus de jouwe kan er weer heel anders uitzien.

Dus samengevat:

een WEPO

  1. valt goed op;
  2. is blijvend;
  3. is uiterst voordelig namelijk gratis bij een spotgoedkope website
  4. is op maat gemaakt;
  5. kan in overleg net zo klassiek of juist wild worden als je zelf maar wilt;
  6. voorkomt stelen van foto's;
  7. kan aangepast worden aan een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld badmode;
  8. Komt serieus over in de weinig serieuze wereld van Fotografen en modellen;
  9. kan gemakkelijk en voordelig verspreid worden;
  10. kan gemakkelijk via internet verspreid worden;
  11. is simpel en voordelig via email te verzenden;
  12. is geschikt voor een smartfoon en een tablet pc;
  13. is goed en heel voordelig aanpasbaar aan nieuwe ontwikkelingen
Nog een paar afspraken voor de goede orde:
  1. Je mag je WEPO zo vaak kopiėren als je maar wilt;
  2. Je mag je WEPO weggeven aan wie je maar wilt;
  3. Je mag je WEPO op elke site zetten die je maar wilt;
  4. Je mag je WEPO afdrukken of digitaal verspreiden;
  5. Je mag er GEEN WIJZIGINGEN in aanbrengen;
  6. Je mag GEEN GELD vragen voor je WEPO.
    Elke vorm van commercieel gebruik is verboden;

een WEPO is de ideale presentatie voor elk model